Radio 2 bereikt ondanks een lichte terugval nog steeds 28,4 procent van de Vlamingen. Familiezender Radio 2 blijft de populairste radiozender in Vlaanderen. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het Centrum voor informatie over de media (CIM). Studio Brussel en Radio 1 moeten dan weer terrein prijsgeven.
De Vlaming blijft verzot op zijn radio. Uit de cijfers van het CIM blijkt dat iets meer dan 4,2 miljoen Vlamingen (78 procent) dagelijks naar de radio luistert. De VRT sleept daarvan bijna 3 miljoen luisteraars in de wacht. Het grootste schip op de radiogolven blijft Radio 2, dat ondanks een terugval met 2,4 procent nog steeds op een marktaandeel van 28,4 procent kan bogen.
De tweede plaats wordt ingenomen door Q-music (14,7 procent). De Medialaanzender wint 1 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar, en neemt zo meer afstand van VRT-jongerenzender Studio Brussel (12 procent), dat 1,1 procent moet prijsgeven tegenover vorig jaar.
Ook Radio 1 (-1,1 naar 6,6 procent) verliest wat terrein, terwijl Klara (1,9 procent) stabiel blijft.
Jongerenzender MNM boekt lichte winst tegenover 2014 (+1,1 naar 10,4 procent), maar blijkt bij 12 tot 24-jarigen wel een kwart van de markt te bereiken.
Radio Minerva blijft het heel goed doen in Antwerpen met een dagelijks bereik van meer dan 62.000 luisteraars. (CIM)